Frankrike

hej idag ska jag lära er franska hur man säger jag heter du heter hur mår du mm nu börjar vi
jag heter : je m`appelle erica
vad heter du : tu t `appelle comment ?
hur mår du : ca va
svara: ca va bien ,merci et toi och man kan svara super betyder jättebra
et toi betyder du då
hon heter : el s´appelle
han heter : il s´appelle
hej : salut
hej : bonjour  hej då heter ciao och det finns mmm (mycket mycket mer )
du heter tu t´applle
man kan säga hej på olika sett salut säger man till en vän bonjour säger man till nån som man inte känner
nu en dialog.
- bonjour je m´áppelle erica tu t´appelle comment ???
-je m´ápplle villiam ca va
-ca va bien ,merci et toi
-super
-ciao
-ciao
hej då ciao lämna gärna en kommentar


Kommentarer
Postat av: Kariiiiin

Heej min lilla sockertopp! Jag älskar dej <3

Vill du göra länkbyte ?? :) ;)

2012-01-11 @ 12:20:58
URL: http://karinsandh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0